مقالات

انواع سینی شیرینی خوری

انواع سینی شیرینی خوری در برنا پلاستیک

انواع سینی شیرینی خوری

سینی پذیرایی در برنا پلاستیک

در این مقاله از برنا پلاستیک درباره انواع سینی شیرینی خوری ما شما را در انتخاب این مدل سینی ها راهنمایی میکنیم ، و مزایا و معایب هر کدام را بررسی خواهیم کرد پس همراه با برنا پلاستیک تا انتهای مقاله باشید ، بدون شک سینی پذیرائی یکی از پرکاربردترین ظروف در آشپزخانه است. شما با استفاده از یک سینی پذیرایی شیک می‌‍توانید انواع غذاها و نوشیدنی‌ها راه به میز پذیراییتان منتقل کنید. همچنین امروزه با توجه به اینکه سینی‌های پذیرایی در طراح‌های بسیار شیک و فانتزی تولید می‌شوند، از آنها می‌توانید به عنوان یک وسیله دکوری نیز استفاده کنید. اما سوال مهم این است که کدام مدل سینی بخریم؟ در همین ابتدا این مساله را بیان کنیم که انتخاب سایز و طرح و مدل سینی‌ پذیرایی بیشتر امری سلیقه‌ای است. اما باز هنوز یک سری نکات است که حتما باید در خرید سینی پذیرایی در نظر بگیرید تا خریدی مطمئن‌تر داشته باشید. پس با ما همراه باشید که مجموعه نکاتی که در هنگام خرید سینی پذیرایی باید در نظر بگیرید، بیان کنیم.

در نظر داشته باشید برای خرید سینی دایان از برنا پلاستیک میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید . 

جنس سینی های مختلف در برنا پلاستیک

اولین مساله‌ای که در هنگام خرید سینی پذیرایی باید مورد توجه قرار بدهید، جنس سینی پذیرایی است. امروزه سینی پذیرایی در انواع جنس‌ها شامل، استیل، چوبی، پلاستیک، ملامین و … تولید می‌شوند. اما کدام جنس برای سینی مناسب است؟ از نظر من بهترین جنسی سینی، سینی فلزی است که بیشتر برای سرو غذاها و نوشیدنی‌ها بکار برده می‌شود. این مدل سینی‌ها معمولا از درخشندگی طبیعی برخوردار هستند. در ضمن مهمترین مزیت آن‌ها مقاومت و دوام بالای آن‌ها است. همچنین براحتی تمیز می‌شوند. اما یکی از مدل‌های سینی که امروزه بسیار مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته، سینی چوبی است. مخصوصا از این مدل سینی پذیرایی بیشتر به عنوان یک وسیه تزیینی استفاده می‌شود که زیبایی خاصی به محیط القا می‌کند.

سینی‌ها بر اساس جنس و کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. سینی‌ها در جنس تنوع زیادی دارند و هرکدام از آن‌ها را می‌توان برای نیاز خاصی خریداری کرد. سینی‌ها بر اساس جنس به انواع زیر دسته‌بندی می‌شوند:

سینی چوبی؛
سینی استیل؛
سینی مسی؛
سینی بامبو؛
سینی برنجی؛
سینی برنز؛
سینی بلور؛
سینی پلاستیکی؛
سینی پیوتر.

سینی دسته دار یا بدون دسته

سینی پذیرایی با لبه‌های بلند بیشتر کاربردی هستند؛ چراکه می‌توانند مانع از ریخته شدن لیوان‌ها و یا سایر ظروف بشوند. همچنین سینی‌های پذیرایی دسته دار نیز بدلیل داشتن دسته از مزیت حمل راحت‌تر برخوردار هستند. البته برای اینکه به هنگام حمل دچار مشکل نشوید و براحتی حمل کنید، سعی کنید از سینی‌های پذیرایی خریداری کنید که دارای دسته‌های حصیری و فلزی که در دو طرف سینی پذیرایی هستند. این گونه دسته‌ها نه تنها از استحکام کافی برخوردار هستند، بلکه کوچک ترین صدمه‌ای به دست‌های شما نخواهند زد.

سینی مسی

سینی‌های مسی از فلز مس ساخته می‌شوند. فلز مس به رنگ قرمز است و زیبایی چشم‌نوازی دارد. قیمت این سینی‌ها معمولاً بر اساس وزنشان محاسبه می‌شود. سینی‌های مسی معمولاً سنگین هستند و بهتر است برای سرو چای و … از آن‌ها استفاده نکنید. این سینی‌ها بیشتر حالت قدیمی و سنتی دارند و برای تزئین مورداستفاده قرار می‌گیرند. انواع سینی مسی را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم‌خانگی و لوازم تزئینی خریداری کنید. البته عتیقه‌فروشی‌ها هم سینی مسی قدیمی دارند که گران‌تر هستند و معمولاً برای تزئین فضاهایی مانند سفره‌خانه و … از آن‌ها استفاده می‌کنند.

سینی بامبو

سینی‌های بامبو از چوب یا بهتر است بگوییم نی‌های بامبو تولید می‌شوند. این سینی‌ها معمولاً به شکل دایره یا مستطیل و در اندازه‌های مختلف در دسترس هستند. از سینی‌های بامبو بیشتر برای سرو غذا، کیک و شیرینی استفاده می‌شود. انواع سینی بامبو در دو نوع دسته‌دار و بدون دسته در بازار موجود هستند.

سینی برنجی

سینی‌های برنجی از فلز برنج تولید می‌شوند. فلز برنج درواقع یک آلیاژ از فلزهای مس و روی است و به همین دلیل مقاومت بالایی دارد. سینی‌های برنجی اصل به رنگ زرد هستند و زیبایی خاصی دارند. این سینی‌ها معمولاً با دست قلمکاری می‌شوند که زیبایی آن‌ها را چند برابر می‌کند. از سینی برنجی در خانه‌ها و فضاهای سنتی برای سرو چای و همچنین تزئین استفاده می‌شود.

انواع سینی برنجی هم تقریباً قیمت بالایی دارند و به‌عنوان هدیه و چشم‌روشنی هم می‌توان آن‌ها را خریداری کرد.

سینی برنز

سینی برنزی هم از فلز برنز تولید می‌شود. این نوع سینی بیشتر برای پا سماوری کاربرد دارد. سینی برنزی در مدل‌های توری و نگین‌دار هم تولید می‌شود و به همین دلیل می‌توان از آن برای تزئین هم استفاده کرد. انواع سینی برنز در اندازه و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند و بنابراین قیمت‌های مختلفی هم دارند.

انواع سینی بر اساس کاربرد

همان‌طور که اشاره کردیم، سینی‌ها ازنظر جنس و کاربرد به انواع مختلف تقسیم می‌شوند. انواع سینی بر اساس کاربرد عبارت‌اند از:

سینی پذیرایی؛
سینی چای؛
سینی مزه مجلسی؛
سینی اردور؛
سینی تزیینی؛
سینی حنابندان؛
سینی دکوراتیو؛
سینی حلقه نامزدی.
سینی پذیرایی
سینی پذیرایی همان‌طور که از نامش پیداست برای پذیرایی و سرو چیزهای مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. انواع سینی پذیرایی شیک شامل سینی چوبی، پلاستیکی، بلور، پیوتر، سیلور و … هستند.

سینی چای

سینی چای برای سرو چای و نوشیدنی‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. انواع سینی چای از جنس‌های برنجی، چوبی، برنزی، استیل، بامبو و … هستند و می‌توان از آن‌ها برای سرو چای استفاده کرد. انواع تزیین سینی چای با گل، چوب دارچین و … در اینترنت موجود است و می‌توانید از آن‌ها برای مهمانی‌ها استفاده کنید.

راهنمای خرید انواع سینی در برنا پلاستیک

سینی وسیله‌ای بسیار کاربردی است که باید در همه خانه‌ها باشد. از سینی برای موارد مختلفی مانند سرو غذا، چای، تزئین و خیلی موارد دیگر استفاده می‌کنند. در هنگام خرید سینی باید به یک سری نکته توجه داشته باشید. در ادامه این نکات را برای شما بیان می‌کنیم:

اندازه سینی

شما باید با توجه به کاربرد سینی اندازه آن را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید سینی چای برای مهمانی بخرید باید تعداد مهمانان را در نظر بگیرید تا لیوان‌ها در سینی جا شوند. اگر هم می‌خواهید برای مصرف خودتان سینی بخرید باید تعداد اعضای خانواده را در نظر بگیرید.

جنس سینی

برای مصارف خانگی بهتر است سینی پلاستیکی و یا استیل بخرید که وزن کمتری دارند و به‌راحتی می¬توانید در طول روز چند بار از آن‌ها استفاده کنید. برای مهمانی سینی‌های شیک‌تری مانند پیوتر، بلور، چوبی و … خریداری کنید.

قیمت سینی

قیمت انواع سینی با توجه به جنس، اندازه، کاربرد، برند و کیفیت آن تعیین می‌شود. قیمت انواع سینی چوبی با قیمت انواع سینی پیوتر و یا قیمت انواع سینی استیل متفاوت است. سینی‌های چوبی اگر از چوب طبیعی درخت و یا چوب بامبو باشند گران‌تر هستند. سینی‌های استیل مقرون‌به‌صرفه هستند و برای مصارف خانگی می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید